zaterdag 26 november 2011

aftellen en (op)bouwen

In Scandinavië zijn ze blijkbaar aan het aftellen,
want op al die fijne deense, noorse en finse blogs zie ik
van die gezellige zelfgemaakte adventskalenders...

Wij vieren eerst sinterklaas (school),
sinterklaas (thuis),
 Joppes verjaardag (14 dec)
dus tegen de kerst hebben we het wel weer gehad
met kadootjes...
(alhoewel...)
Als Jop en Jip wat ouder zijn,
zal ik me eens storten op zo'n fijne aftelkalender,
want ik krijg er wel zin in:
voor inspiratie, kijk: hier
en hier.

Voor de verjaardag had ik grootse plannen,
voor tent of een huisje op Jops kamertje
Ter inspiratie mooie dingen van kartonnen dozen, zoals:
of wat dacht je van deze kartonnendoosjeswand
of dit geweldige kartonnen kasteel, met tekst en uitleg(!)
Dit bouweententvaneendoos-idee
sluimert al een tijdje in mijn hoofd
(we hebben nog een paar dozen van de bank,
die ik maar niet weg kon doen...
daar moesten we toch wat leuks meeverzinnen...)
 toen ik ontdekte dat zij ook dit wilde doen...
Alleen daar crashte het huisje,
met alle vrolijke gevolgen van dien,
hmm...
Wat dat betreft, moet ik misschien iets duurzamers bouwen...
Iets van stof, een tent wellicht...

zoals dit lieve tentje
Oh, zo'n wigwam staat ook al een jaar op mijn
todolijstje...
Hadden we meer hoogte dan konden we zoiets maken...
Tja, tegelijk hebben we al een hele vracht kadoos in huis,
en niet zoveel kindervrije klustijd...
dus waarschijnlijk blijft het weer bij fantaseren alleen...

Voor nog meer kinderkamerinspiratie,
er is ook weer een fijn tijdschrift uit:
Eens achterhalen, waar je die dan weer kan kopen.

4 opmerkingen:

  1. ooo Fem... wat weer een boel leuke ideetjes,
    tja vaak blijft het daar inderdaad slechts bij... maar ook wel heerlijk om gewoon alleen maar even naar te kijken of even bij weg te dromen...

    Tja, wat een boel feestjes op een rij staan daar op
    ons te wachten...
    Spannend voor Jop, hij zal het nu veel bewuster door hebben allemaal...

    En dan dat tijdschrift,
    hoe kom je daar nou weer aan?
    Leuk hoor...

    grtjs, el

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, nou, het lijkt of Jop zich nog niet veel bewust is, Sinterklaas gaat ook nog aardig langs hem heen. Maar helemaal duidelijk is het niet. En eh. hij heeft wel last van het kom maar hier met dat kadootje virus. Op mijn verjaardag eiste hij de kadootjes ook gewoon op. Ja, is ook wel lastig, de afgelopen kraamtijd, kregen we regelmatig kadoos en die mocht hij allemaal uitpakken... Nou ja, we zullen zien wat voor leuks ik nog ga brouwen. Als alles lukt, maak ik nog wat. Maar ook dan is het maar de vraag of HIJ daar op zit te wachten... hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen al (laten) helpen... vinden ze vaak leuk (genoeg)...

    Soms is het uitpakken,het papiertje er om heen lekker scheuren, frommelen... al meer dan de moeite waard...

    tsja, ook dat komt vanzelf wel dat ze meer gaan beseffen van wie, voor wie enz.

    komt best in orde... haha...
    El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, gisteren was het weer bal... Joppe pakte alle kadootjes uit, was het halverwege echter al wel beu... En dan denk je weer, toch maar 1 groot kado de volgende keer. Terwijl ik allerlei leuks bijelkaargescharreld had... En dat er kadootjes voor Jip bij waren, daar moest meneer niets van hebben... hihi. En Jip wil graag het papier op sabbelen of de eventuele plastic zakjes... Oeps.

    BeantwoordenVerwijderen