maandag 26 april 2010

staphorst op de noordermarkt


Wahaha, op de Noordermarkt werd ik aangesproken door drie schitterend geklede staphorsterdames. 'Hee, een staphorster tasje' (of zoiets, in die strekking), riepen ze. 'Oh, dat staat leuk, zo aan de wagen!' Hihi, ik glunderen. 'Bent u wel eens in staphorst geweest?' 'Ja, mijn ouders wonen in Emmen en dus rijden wij graag even via Staphorst voor wat mooie lapjes of spulletjes' riep ik uit. Vergeten te zeggen dat ik een echte klederdracht fan ben en te vragen waar ik dan meer van deze tasjes kon kopen. Want toen ik zei: 'wat leuk dat jullie dat tasje herkenden', hieven ze alledrie hun armen op, daar droegen ze zelf ook een paar puike exemplaren! 'Die herkennen wij zo hoor!' verzekerden ze me nog. Hihi. Ja, ik zie het al, ik moet nodig weer eens naar Staphorst. Misschien naar de Staphorstdagen.
Dit broekje vond ik nog voor Joppe.
Geinspireerd door de staphorster blauwe tasjes. Dit lapje vond ik niet op de markt, maar bij: het groot avontuur.

Mijn moeder was aan het opruimen en had weer van alles leuks, zoals dit kerstengeltje en nog een mooie, gebreide kleerhanger uit haar moeders kast. Helaas geen idee of hij gemaakt is door oma of een ander(e oma)...

2 opmerkingen:

  1. Mooie tasjes!
    Wij hadden vroeger een kussen met reliefbloemetjes, gestempeld met spijkertjes verf.
    Of is dat juist geen Staphorst?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is het echte Staphorsterstipwerk! Heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen