donderdag 3 maart 2011

vrije dag



Sinds Joppe naar school gaat,
hebben we af en toe een vrije dag.
(of eigenlijk hij, ik dus niet...)
En dan moeten we wat verzinnen.
Vandaag gingen we kleuren op een grote rol (lelijk) behang.
Het uitrollen en weer terug was natuurlijk
weer leuker dan het kleuren.
En toen de lol daar af was werd de behangrol een renbaan.
Vervolgens een autobaan.
En toen ik vlijtig aan het kleuren sloeg,
moesten alle vetkrijtjes uit de koffer
en van de ene naar de andere plek eh,
gelegd
en later gesmeten...
Vraag ik me weer af:
Waarom lukt het mij toch nooit
om het hem terug in de koffer te laten stoppen?
Grr...
Daarna openden we een koffer met 'vergeten' speelgoed.
En ontdekten we weer paar kekke houten 'tracto's...
Joppes favoriet op dit moment.
En toen we vervolgens een fietsritje maakten,
strandden we bij een bouwput,
met graafmachines,
die zand schepten
en buizen tilden
en in grote vrachtwagens gooiden
en andere coole tracto's,
die stoere dingen deden
en grote mannen met scheppen en emmers
die de tramrails
dan weer zandvrij moesten vegen
en dan moesten alle tracto's opzij
om weer plaats maken voor de tram
en toen kwam er ook nog een tram van de andere kant
dus moesten de tracto's meteen weer naar de overkant
en zo keken onze ogen uit...
Het was een goeie dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten