maandag 16 juli 2012

picknick in het water














Zondag wilden we picknicken
de voorspellingen waren de eerste 3 uur droog,
maar toen moesten we nog ontbijten,
broodjes smeren en spullen pakken
en 100 andere dingen die ik me nu niet meer kan bedenken,
zodat we precies een half uur voor de voorspelde regenbui aankwamen.
In het Beatrixpark,
gewoon omdat we eerst wat wilden fietsen
en uiteindelijk naar een park wilden voor speel en picknickplezier
en toen gingen onze fietsen hierheen.
Het was er gezellig,
maar al gauw moesten de regenpakken aan...
Ons kleine waterratje liep zo het zwembadje in,
toen we eigenlijk zaten te schuilen,
en nog een keer en nog een keer,
met ultragrote schoenen, want zijn voeten zijn zo breed,
dat 'zijn maat' niet past...
Nu neem ik me voor,
de volgende keer dat we naar zo'n bui fietsen,
fietsen we gewoon naar een zwembad,
of een ander binnending...
Als we dat nu maar onthouden.

Dat doet me denken...
vandaag ging het weer mis,
nu had buienradar het mis,
(of buienradar zwijgt over miezerbuien)
weer gingen we picknicken,
weer geen andere picknickers te zien,
dat geeft te denken, maar toch,
dat zijn we ook wel gewend,
maar helaas nu ook donkere wolken
en toen ging het miezeren,
niet hard, wel nat...
dus met onze boterhammen maar half op
en het speelgoed maar deels gebruikt,
pakten wij weer op.

Och, en toch,
we hadden het wel even heel erg genoten.
En in die regen is thuiskomen toch wel een feest...!
Dus eigenlijk valt er niets te klagen.
haha.

1 opmerking: