zondag 15 april 2012

een dag later

Vandaag maar even een opsomming,
van de cadeaus,
voor zover ik ze vandaag weer tegen kwam,
sommige zijn prompt weggelopen of verstopt,
diepweg onder Joppes dekbed,
of in andere geheime plekjes,
waar ik dan weer niet het fijne van weet,
maar ja zo gaat dat met geheimen.
Allereerst de feestbroek:
in de winter ergens maakte ik een fleecepatchwork,
voor een jas of een broek,
toen ik onlangs een verjaardagspak wilde maken,
bedacht ik me dat dit nog altijd ongebruikt lag te wachten...
Dus het werd een warme broek voor in de lente.
Maar wel een hele feestelijke!
Model gabber.



(Nee, die ballonnen
zijn niet in een dagje zo verkreukeld geworden,
deze hangen al te pronken sinds Joppes verjaardag
precies 4 maanden terug!)



Nog wat fijne duplo van oma.
En dat appel fotoboekje,
of eerste woorden boekje,
dat ik zelf maakte
en dat een eigen blogberichtje krijgt.
Een vintage fisherprice telefoon van tante Ellen,
een vintage fisherprice trein van oma,
die joppe al gauw tot dombotrein omdoopte.

En een superschattig bruin poedelhondje op wielen van ons.
fantastische collégien slofjes van tante Bianca!
Een poppetje
(omdat jip al een paar dagen verliefd was op de vliegenmepper,
maakte ik er een vriendje van...)
ballonnen,
al hadden we die dus eigenlijk niet nodig,
voor volgend jaar... haha
voor onze campinggast:
een geweldig pak voor Jip van tante Mirjam
geweldige slabbetjes van tante El

(die mooie slingers maakte tante Ellen voor Joppes geboorte!)

Een potloodboom van ome Mars. Wow!

En JIPletters van tante Alice, ome Jeroen en Lotte.
(dankjulliwel!)
Waar is de I? Jip?
Jihiiiiiiip, foei, niet opeten!
Een klok. (NEE MAMA, NIET TOK: TIJD of TOOI! aldus Joppe)
Nou ja, een speelklok dus, van tante Meerjm voor Joppe.

En eindelijk wat echte foto's van Jip (en Joppe) voor aan de wand.
(er hingen alleen nog maar foto's van papa en mama als baby...
digitaal doen we van alles met foto's,
maar afdrukken...)
Coole sokken (maat EEN) van tante El
Een vintage ambi toy draaitol van tante Sara.

Een heuse Snuffie (suffie) voor Joppe van oma
(joppe is dol op snuffie! die waggelt zo leuk!!!).

En een made in west-germany tekkel op wielen van ons.
Een oude grote koekjesstekerbeer nog in de originele verpakking!
van tante El.


Oma's oude zakdoekje. Heel schattig!

En stoere t-shirts van tante Margo
En nog een schattige gehaakte eendjes,
dat blijkbaar pootjes heeft gekregen...
En nog meer pakpapier van tante Margo.

(Wat doet dat fisherpricedametje in dat glaasje, Jip?)
En een nepfisherprice vliegtuig. Van ons.
Met fisherprice pasagiers...


Niet zo mooi, maar wel heel leuk voor veel buitenpret!!!

Ja, het was me het dagje wel gisteren.
Vandaag is het een beetje bijkomen.
En alle mooie nieuw verworven speelgoed bekijken
en heel veel spelen!
En slapen...

5 opmerkingen:

  1. Nog van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Jip! Wat is hij verwend, leuke vintage fisher price spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke foto's van een leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @sandra: dankjewel! Ja, hij is goed verwend. En wat worden er dan nog mooie dingen gevonden he.
    (bij de kringloopjes enzo...)
    @margo: heerlijk zo'n weekend, met veel feest en veel tijd om weer bij te komen!
    jarig zijn op zaterdag is leuk! (kon dat elk jaar maar...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ach ach... wat is ons kleine manneke verwend zeg! en inderdaad wat een geweldig leuke cadeautjes allemaal!
    maarreh... dat rode beer-uitsteekvormpje was niet van ons hoor...
    Zo gaat dat op drukke momenten als verjaardagen... misschien herinner je je het nog, als je even rustig nadenkt... haha!
    liefs van tante el

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jee, ik heb het uitgezocht, maar ik schaam me diep.
    Hij is van mam!
    Sorry mam. Jullie kwamen allebei met zo'n gezellige uitpuilende cadeautjestas, dus ik wist niet meer uit welke deze kwam. Al dacht ik het dus wel te weten...

    BeantwoordenVerwijderen