dinsdag 25 januari 2011

lapjes

Mijn moeder wil iets moois maken voor de baby.
We kozen voor een lapjesdeken,
zoals ze die ook maakte voor Joppe.
En ik mocht zelf de lapjes uitzoeken en aanleveren:
En toen mijn moeder toch langs was, gingen we maandag naar de lapjesmarkt op de westerstraat en vandaag naar de quiltwinkeltjes op de nieuwezijdse voorburgwal...
Dus kocht ik heel veel fijne nieuwe lapjes:

De verkoopsters vragen allemaal heel nieuwsgierig,
hintend op mijn buik: 'Oh, wat ga je ervan maken?'
Geen idee.
Eigenlijk koop ik altijd lapjes,
omdat ik ze mooi vind,
zonder feitelijke eindbestemming in gedachten.
Maar nu krijg ik toch wel de kriebels.
Wat zal ik nu weer eens maken?
Voor de baby...
We hebben al zoveel kleertjes en lakentjes 
en nu is er al weer een dekentje op komst...
Wat ontbreekt er dan nog aan?
Een pyjamaatje van de groenblauwe konijntjes?
Een (luier) tasje van de blauwe poesjes?
Een verschoondekentje voor onderweg?
Of nog wat knuffels, een lange jan
of een extra, extra grote en lange jan.
Een knuffelkussen.
Een speeldoosje.
Een boxkleed misschien, maar die kan wel eens heel vies worden...
Dus niet in besmettelijk wit.
Of dan toch eindelijk eens die zachte blokken
en ballen in een nieuw jasje steken...
Of een minilappendekentje voor in de wieg,
van onderstaande lapjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten